Bárd


A játékosnak a regisztráció során jeleznie kell, hogy bárd JK szeretne lenni.

A bárdok általában caragoni magántanároktól vagy a caragoni Zeneakadémián tanulnak, és a társadalom műveltebb, gazdagabb rétegéből származnak. Olyan játékosoknak ajánlom, hogy ezt a kasztot válasszák, akik szeretnek zenélni, és nem fontos nekik a fegyverforgatás.

Rendelkeznie kell megfelelő daloskönyvvel és varázshangszerrel. Az induló varázslatait a Mesterzenésztől kapja. A bárd nem viselhet vértet. 4 életponttal kezd és 2 mágikus dalt ismer.

A Varázslás menete: A bárdnak hangosan, érthetően el kell énekelnie a varázslat teljes szövegét, és egyértelműen meg kell neveznie a célszemélyt (pl az az ork raszta hajjal). Ha a bárdot a varázslat éneklése közben megszakítják (pl. megtámadják, parancsvarázst mondanak rá, stb.), a varázslat éneklését az elejéről kell kezdenie. A megszerzett, daloskönyvbe lefűzött varázslatok korlátlanul felhasználhatóak. Nem lefűzött varázstekercsből varázsolni nem lehet.

A daloskönyv (A5-ös iratlefűző, szövet, bőr, műbőr borítással,) és a lefűzött tekercs a játékos saját tulajdonának minősül, ellopni, fosztani nem lehet. Ebben lesznek a dalok, amit a bárdnak tudnia kell, de a varázslóval ellentétben, nem kell a kezében lennie a varázsláshoz, mert akkor nem tudna zenélni.

Varázshangszer: A bárdnak rendelkeznie kell varázshangszerrel, ezzel fókuszálja misztikus energiáit. Csak olyan hangszer lehet, aminek használatához nem kell száját használni, mert zenélés közben énekelni is kell (például furulya nem lehet). Lehet egyszerű, vagy díszes, ám ha kidekorálod, a dekorációnak bírnia kell a strapát. Vele hárítani, harcolni tilos. Mindenki saját felelősségére hozza.

Energiák felkeltése: Varázsláshoz a nap kezdetén (így játékalkalmanként kétszer) az Istenek Ligetében el kell játszania egy dalt.

Fejlődés: a Bárd 3 irányban fejlődhet. Idén mindenki csak egy szintet léphet, jó lenne, ha már karakteralkotásnál meg tudnád adni, hogy melyik irány érdekel.

Bárd: a legegyszerűbb irány, a kaszt saját útjának kiteljesedése újabb szintre. Három küldetést kell teljesíteni.

Kántor: a karakter úgy döntött, hogy közelebb kerül az istenekhez, így a választott isten szolgálatába áll. Öt küldetést kell teljesítenie.

Szerencsevadász: a karakter úgy döntött, hogy emberek értékeinek kölcsönvételével is elkezd foglalkozni. Öt küldetést kell teljesítenie.

Szintlépésről bővebben a Szabálykönyvben olvashatsz.

"A zenén keresztül is tanítok, hiszen tükröt mutatok az emberek lelkének."